Evet efendim, sonunda kurcalaya kurcalaya sitedeki tüm fotoları uçurmayı başardım. Bir süre şeklimiz mecburen böyle yazı tabanlı olacak. çok üzgünüm.

[Tartışma] - AVATAR yorumları

Delgo-melgo yu bırakıp yorumları buraya yazmaya davet ediyorum. =) Hem spoiler den kaçanlar burayı okumadan daha güvende olurlar.

Ben filmi olabilecek en iyi yerlerden birinde izledim. Berlin'de Sony Center'da, orjinal CineStar IMAX3d. Övünmek için değil de teknik açıdan kusur olmadığını belirtmek için söylüyorum. Çünkü filmin en iddalı yönü tekniğiydi. Evet 3d manyak bir olay. Sinemasal algı acayip değişiyor ve sinema filmleri böyle devam edecek. Ve fakat, hayatımda ilk defa bir 3d filmi -en azından uzun metraj olarak- izleidğim için ne kadar "yeni" veya "çığır açıcı" veya ustaca kullanılmış yorum yapamayacağım. Çünkü daha önce valentines day 3d vs vs vardı bişeyler. Ha şöyle bir şey olabilir, ilk defa bu kadar 3d nin üstüne giden bir filmdir ve gerçekten sinema tarihinde ilk 3d film "sayılabilir". Çünkü ilk renkli uzun metraj filmden önce de renkli filmler vardı. Ve James Camron'un da bu 3d çekim tekniğini - algıyı diğer filmlere göre çok daha iyi kullandığını tahmin edebiliyorum. Klişe bi şekilde uzay gemilerini üstümüze yollamaktansa, fokus desteği ile acayip oyunlara giriyor. Ormandaki böcekleri görünce -algılayınca- kendinizi bir anda gerçekten ormanda sanıyorsunuz. Sonda Na'vi lerin ellerinin arasından geçiş vs.

Kısa kesmek gerekirse teknik olarak ve sinemasal olarak kusur yok. James Camron çok iyi bir Autor yönetmen ve burada da kamerasını çok iyi kullanmış. (Hikaye de yine ona ait.) Ama yine de filmin konusu hakkında konuşmaya başlamadan önce "teknik olayın" beni umduğum kadar etkilemediğini belirtmem lazım. Ben nedense üstüme gelen bir trenden kaçmayı bekliyordum.. ;)

Film konusuna gelirsek. Hayal kırıklığım asıl buna dayanıyor. Son zamanlarda artık hep böyle olmaya başladı. En başta (filmi izlemeden) her ne kadar da James Camron hayranı olsam ve filme güvensem de, içimde, derinlerde bir ses bu kadar "fantastik" şeylerin (kedi+isan=sırnaşma-bağlantı vs vs) dandik olacağını düşünsem de filmi izlerken hepsi gitti. James Camron hikayeyi öyle bir anatıyor ki direk biz de bir Na'vi olup çıkıveriyoruz. Gaz oluyoruz. Ve fakat "I am Legend" da olan olay burada da oluyor ve film sonunda bir anda saçmalıayıveriyor. James Cameron'un daha önce ki filmlerinin sonunu düşündüğümde neden onun benim için 1 numara olduğunu daha iyi anlıyorum. Terminatör'de asıl kahraman Kyle Reese zayıftı ve sonda öldü. Aşırı zayıf Sarah Connor ise bambaşka biri oluyordu. Aliens'te gene Hicks zayıf, yaralanıyor ve iptal oluyor. Titanci'te bile Caprio ölüyordu. Değindiğm nokta da erkeklerin ölümü değil, hikayenin geröekçiliği. Tam olarak bir "mutlu son" değil. Gerçekçi bir son. True Lies'ı saymıyorum çünkü o bir nevi eğlencelik parandi filmiydi. Fakat Avatar'da acayip zorlama bir "mutlu son" olayı var ki olacak gibi değil. Naaptın ba Jim hocam deyesim geliyor ve umudumu DVD de çıkacak alternatif sona saklıyorum. Başta biz onlara karşı gelemeyiz deyen adam, akıllı stratejik birşey düşünmektense sonda tüm klanları toplayıp tipik "war speech" olayına geçiveriyor. Bütün o manyetik alan, güdümlü olamayan füzeler, makine versus doğa, birliktelik, doğanın intikamı, (zorlasam kölelik ve endüstri bile diyebilirim, o ne öyle duyarga vs, ıhııy) traş kalmış. Sigorney Weaver'ın karakterinin ölmesi bile yanlış yol. Çok.. Nasıl desem, bariz. Bariz olunca müzik dayasan da insan üzülmüyor. Kötü karakter de direk %100 kötü, oyun sonu canavarı. Boss. Artık bu tip %100 kötü olayını bırkatık sanıyordum. Askerler Bilim adamlarına karşı. Şirket sadece kar peşinde. Yeni şaşırtan bir şey söyleseydi keşeke. Neyse dediğim gibi ama tüm bunlara rağmen film zevkle izleniyor ve 11€ bilet fıyatını hak ediyor. Ama o son bu filme hiç olmamış. Ana üs'te insaların sıra halinde tutsak gibi ortamı terk etmesi hiç orjinal değil bana. Adamlar uzaydan öyle bir Nuke'larlarki adamı, ok mok, nasıl yaratık varsa gelsin birşey yapamazlar. Kendi gezegenimizi bile çok rahat öldürebiliyoruz şu aşamada, onlar kutsal doğa ya teslim olacak? ı-ıı. Adamımızın avatar ın içine temenni geçebilmesi de en basit katarsis. Oh ne güzel, mutlu dünya. Tamam James Camron evvelden beri gişeye oyanayan filmler yapıyordu ama üstteki örnekler gibi bir şekilde ayrı bir tadı vardı. Filme gelen zaten parayı vermiş, filmden mutlu sonala çıkmasa ne olur. Stüdyo bu sefer iyi zorlamış olmalı. Ama sonra da diğer izleyicilere bakıyorum ve aslında istatiksel olarak doğru hareket ettiklerini üzülerek kabul ediyorum. Dediğim gibi, bizim gibilere DVD ekstraları kalıyor.

---
---

User offline. Last seen 22 saat 33 dak ago. Offline
Joined: 26/07/2008
Gönderiler:

Ne kadar olumsuz bir görüşüm varmış gibi görünse de Avatar benim için senenein en iyi filmidir abicim. Imdb'de çaktım 8'i. Bilim kurgu, epic ve herşeyden öte; James fu*king Cameron!!! oh be, sonunda izledik yeni bir filmini. Bundan sonraki proje Battle Angel ağızımı şimdiden sulandırıyor.

Bir de artık acccayip bir Na'vi kız fantazim var.. =D aah! miyouv.

User offline. Last seen 21 saat 59 dak ago. Offline
Joined: 02/12/2007
Gönderiler:

Filmin bütçesini düşünürsek elemanların bu yatırımı çıkarmak istemeleri normal. ortalama ve altını olabildiğince mutlu edip eşe dosta ayyy ayyyy diye anlatmalarını sağlamak gerek ki, e buna da bir şey diyemeyiz.

O bir tarafa bu avatar'ın dvd'si alınır mı? Filmin olayı sahip olduğu görselliği vs iken, ev ortamında Delgo'dan farkı kalmaz kanımca :)

User offline. Last seen 22 saat 33 dak ago. Offline
Joined: 26/07/2008
Gönderiler:

Yok be abi naaptın!? =D Delgo... hahahah =D

Mecbur alınır veya torrentlenir. Filmi kesinlikle bir kaç kez daha izlemek istiyorum. Hepten de boş film değil, görmediğim nice şeyler vardır daha. Ayrıca Terminatör'e vs yapılan replik göndermeleri güzel çerezlerdi. =)
Cameron (övmek için değil, gerçekten öyle. Hatta bazen problemi oluyor) mükemmeliyetçi bir yönetmen. Bu yüzden herşey düşünülmüş ve kasti seçilmiş. DrunkDevil'in bahsettiği böcek mesela. İnsan oğlunun doğadan esinlenmediği ender buluşlarından biri Helekopter. O möcek, veya kertenkele da bu olayı ters yüz etmek için konmuş. Fakat niye o kadar vurgulanmış anlamadım. Koca koca paketler gerçekten eaah dedirtiyor ama "adamlar madenci, füzeleri yok, dağ-taş delmek için patlayıcıları var, zaten başta dünyada ekenominin çok kötü olduğu söyleniyor" vs deyip savunabiliriz. =)

DVD içinse 3d nin yanında ayrıca önemli görsel bir olay da CGI'ın artık foto gerçek düzeye ulaşması. Aslında filmin %70 kadarı animasyon ama ruhum duymadı.

Bir de oyunun 3d seçeneği var. Artık 3d nin bir mainstream filmde böyle kullanılmasından sonra çok sürmez 3d monitörlerin çıkması.
Gözlükler zaten bizde kalıyor =P

User offline. Last seen 1 gün 18 saat ago. Offline
Joined: 20/01/2009
Gönderiler:

Hicks öncelikle berlin'de oluşunla bize hava yapmanı(özellikle bir izmirli olarak imax konusunda yaralı olduğum için) esefle kınıyorum:)
Benden önce davranmışsın tam ilk izlenimleri yazmak için bilgisayar başına oturmuştum ki senin yazını gördüm. Madem öyle yorumsal olarak ilk izlenim aktaralım bari.

Birincisi filmi henüz izlememiş olanlar için konuşuyorum; eğer bulunduğunuz yerde imkan varsa filmi mutlaka 3d izlemelisiniz.(imax'imiz yok ama real3dmiz var hıh)

Gelelim filmle ilgili yorumlara. Birincisi film adeta bir görsel şölen. Film boyunca oraya mı buraya mı bakayım derken şaşı olma ihtimali çok yüksek. Fakat buna rağmen Pandora gezegeni bana disko topunu çağrıştırdı. Bu ne parlaklık kardeşim ya. Herşey mi fosforlu olur bir dünya da. İkincisi (spoiler var burda dikkat) Navi'lerin jaglarının(!) her haltla uyumlu olmasını saçma buldum. Adamlar resmen her canlıyı hijack edebiliyorlar yahu. Bu t4teki usb'li robottan daha mantıklı gelmedi açıkcası bana. Ayrıca yer yer saçma canlı tasarımları da yok değil. Özellikle yaklaşınca kaçmaya çalışan kırmızı kanatlı(kanattı dimi onlar) böcükümsü yaratıklar. O nasıl saçma bir tasarımdır. Gitse gidemiyor hayvan dursa duramıyor. Mantiken doğal seleksiyon içinde 5 dakika dayanamaması lazım o tarz bir böceğin. Hicksinde bahsettiği gibi teknoloji aşmış gitmiş fakat hala arkadaşlar taramalı tüfekle, düz giden füzeyle falan uğraşıyorlar. Ayrıca bomba olarak şimdi bile kıtalararası füzeler varken koca koca paketlerin kullanılacak olmasını saçma buldum.

Bana saçma gelen bir başka şey ise filmin başındaki brifingde kötü "boss" amcanın Navi'lerden bahsederken kolay kolay ölmezler, aman feci dayanıklılar gibi şeyler söylemesine rağmen sonlarda mermiyi yiyenin anında yere yapışması idi.

Son olarak bu sene Surrogates ve Gamer'dan sonra artık "uzaktan kumandalı insansılar" kavramı fazla üstelenmişti. Avatar o konuda farklı bir çizgi çizseydi ya da bu filmlerden önce çıksaydı ne de güzel olurdu. Şimdi o iki filmden sonra (her ne kadar iki filmden kat kat daha güzel olsa da) bu senenin modası "remote control" muş gibi oldu.

Sonuçta film kesinlikle verdiğiniz paraya değiyor ve tekrar tekrar izlenecek filmler listesine tepelerden giriş yapıyor.Ve muhtemelen bu senenin en iyi filmi olmaya aday. Fakat bize lanse edildiği gibi "Gelmiş geçmiş en iyi bilim kurgu filmi" olup olmadığı tartışılır. Ki bence değil.

User offline. Last seen 9 hafta 6 gün ago. Offline
Joined: 17/12/2009
Gönderiler:

Gelmiş geçmiş en iyi bilimkurgu değil tabi ki ama iddialar Avatar'ın yeni Star Wars olucağına yönelikti. Star Wars'un da bu kadar büyük bir film olmasının arkasında büyük hayran kitlesi var. Eminimki gelecekte Avatar'ın üzerinden çıkmış her oyunu oynamış, çizgiromanı okumuş büyük bir kitle olucaktır.

User offline. Last seen 1 hafta 2 saat ago. Offline
Joined: 26/10/2009
Gönderiler:

ne zamandır bekliyordum böyle bir konu açılmasını burada. Filmin konusunu ben de pek tutamadım. Tamam herşey hoş güzel de dediğiniz gibi zorlamaların bulunması, izleyiciyi de zorluyor. Ayrıca colonel miles ile Jake iki zıt kutup olmaları garip geldi ve sonuçta ben insanların tarafını tutar halde buldum kendimi en sonunda! :) Haydi aslanım indir şu züppeyi aşağıya, kendini ne sanıyor diyor buldum kendimi.

Bu filmin aklımda tek kalacak yerlerinden birisidir bu son kavgadan sonraki kısa konuşma ve Jake fısssslayınca Miles'ın yüzündeki alaycı bakış. :) Ben de aynı şekilde bakmıştım noluyo bu uşağa diye..

ben de mi bir gariplik var yoksa filmde mi? benim gibi düşünen hiç oldu acaba?

Rüyadan kalkma vakti geldi. haydi. ;)

User offline. Last seen 10 hafta 5 gün ago. Offline
Joined: 26/10/2009
Gönderiler:
Groups: None

film hakkında değil de... bana yazıklar olsun dicektim! 2009'un en iyi filmi anketinde avatar'ı yazmak aklıma gelmedi resmen lan! daha yeni girdiğinden 2009 gibi gelmedi sanırım:/

User offline. Last seen 9 hafta 6 gün ago. Offline
Joined: 17/12/2009
Gönderiler:

senin gibi düşünenler çoksa dvdyi kaçırdım :P

User offline. Last seen 21 saat 59 dak ago. Offline
Joined: 02/12/2007
Gönderiler:

Filmi bugün izleyecektim lakin Bilge'nin blogunda bahsettiği xpand3d ile real d 3d farkına kurban gitmemek için mecburen bir süre daha beklemeye karar verdim.
Malum İzmir'de ikamet etmekteyiz ve avmlerdeki neredeyse tüm sinemalarda xpand varken sadece tek bir sinemada (balçova kipa cine bns) real 3d olayı var ve onunla da filmin ingilizce versiyonunun seans saatleri konusunda uyuşmazlık yaşadık.
O yüzden bugün avatar yerine Vavien'e gittik :p

User offline. Last seen 1 gün 18 saat ago. Offline
Joined: 20/01/2009
Gönderiler:

Benwaycik ben seni tutucam kulağından götürecem bu gidişle ha..Yakışmadı sana bu uzatmalar

polatmustafa (doğrulanmamış)
Groups: None

oncelikle belcikadan katildigim icin turkcem de bozukluk gorurseniz hor gorun..az once filmi izledim geldim
soyle bi yorumlara da goz attim haliyle elestiri de gordum ama ben katilmiyorum bu kadar guzel 3d filmi bu kadar muhtis bi hikaye filmi izlemek lazim.vay gezegende abartili isik varmis iste bilmem trenden kacmak gibi efekt istemis arkadas hocaa ne ariyonuz siz elestirmi?? filmde ask savas imparatorluk inanc acimaszilik hersey gecmesi biyana havanlari (baska bi gezegen oldugu icin )interesean hayvanlar ve muhtesem effektler navilerin boylari savas sahneleri bi de 3 boyutlu olmasi bence bu filmi elestirmek hemi yanlis hemi de haksizlik olur filmin basinda selaleye atlama sahnesi var sanki ben dustum o suya ya,,izlemenizi sidetle tavsi ediyorum ben bidaha gidecem,,:)

User offline. Last seen 9 hafta 6 gün ago. Offline
Joined: 17/12/2009
Gönderiler:

Duyduğum kadarıyla Türkiye'de ve Amerika'da (Belçika'da da öyledir belki) kullanılan gözlükler farklıymış. Amerika'da film için özel gözlükler kullanıldığı söyleniyor. Doğru mudur bu? Doğruysa etkisi nedir?

User offline. Last seen 3 gün 19 saat ago. Offline
Joined: 11/02/2009
Gönderiler:
Groups: None

Film'i bir IMAX salonda izleyememiş olmanın verdiği dayınılmaz acıyı dile getirerek gecikmelide olsa pişen yemeğe kendi tuzumu ekmeye başlıyorum arkadaşlar. ( Buradan da AFM ye ağzımı bozmadan sesleniyorum. İzmirliyi artık daha fazla kızdırmadan bir IMAX salon yaparlar umarım. Türkiye'nin üç büyük şehrinin ikisine yapıp burayı es geçmek inanılmaz büyük bir ayıp! Buradan İzmir'li arkadaşlarımın düşüncelerini dile getirdiğimi düşünüyorum.)

Evet DrunkDevil ve minimum yakın çevremden arkadaşlarımla birlikte toplaştık çok uzun olmayan bir trafik konvoyu oluşturarak Balçova Kipa yollarına düştük. Neden peki... Madem IMAX'im yok fakir umudun ekmeği mantığı ile Real 3D'miz var dedik. Bu nimeti bize sunan yetkililere teşekkürlerimizi sunuyorum.

Avatar gelicek, şöyle olucak, muhteşem bişi, ilk uzun metrajlı IMAX film, kaçırılır mı olm, kesin gidicez vs... Bu tür muhabbetler hepimizin arasında döndü. Ve 18 aralık geldi çattı. Bir çoğumuz sinema salonlarına kuruldu ve izlemeye başladı.

Açıkcası en başta dile getirmeliyim ki bu kadar basit bir konu cidden James Cameron'dan beklemiodum. Şurdan bir delikanlı çıksında benim fikrimi çürütsün. Aramızda Kurtlarla Dans'ı izlemeyen biri var mı sorarım? Varsa lütfen açsın izlesin. İzleyenlerde beni dinlesin. Şimdi bir Amerikalı askerin donanmadan ayrılarak Kızılderililerin arasında yaşamaya başlaması, onların hayat tarzını öğrenmesi, hayvanlarla iletişim kurması, doğaya saygı göstermesi gerektiği, onlar gibi avlanmaya başlaması, bir kızılderili hatuna aşık olması, onunla sevişmesi, en sonda onları iyice benimseyip amerikalılar saldırınca onların safhında yer alması. Ne farkı kaldı şimdi Avatar'ın bu filmden? Teknolojiyi koy, sinir sistemi uyumlu genetik clonelar yarat ve bir insana Avatar beden ver aralarına sal aynı şekilde yaşasın. Hiç yenilikçi gelmedi açıkcası. Ne bilim izlerken hiç şaşırmadım sanki izlediğim bir film'i bir daha izlediğim hissine kapıldım.

Ne şükür ki söylediğim gibi Real 3D salonumuz var. Bir IMAX de nasıldır biz bilemeyiz tabi ki ama perdenin içindeki canlı hayattan etkilenmemek pek tabi zor. Bir Na'vi yay'ı gerip oku üzerime doğrultunca bokunu yiğim vurma abi demeden edemedim. Ormanın içinde etrafımda uçuşan kutsal ağıcın tohumlarına mantıksız bir şekilde el uzatıp dokunmaya çalıştığımdan bahsetmiyorum bile. Sinemada bu tür şeylere görmeye alışık değiliz. Bunlar bizim için yeni deneyimler ve Avatar'ı izleyince daha neler göreceğimizi düşünmeden edemedim. James Cameron abimize bu esnada inanılmaz saygı duydum ve minnettar kaldım.

Sonra savaş sahnesinde birşey gözüme takılmadan geçemedi. DrunkDevil'ın koluna tam bu esnada da yapıştım. Bizim komutan'ın içindeki gemiyi hatırlayan arkadaşlar varsa lütfen el kaldırsınlar. Aslında hepinizin hafızalarında olan bir şeyi tutup çıkartayım. Alien 2'yi hatırlayın lütfen. Gezegenden kaçarken bizim kahramanları alan gemiyi hatırlayın. Modifiyeli geliştirilmiş fazladan ağır silah yüklenmiş bir şekilde tekrar karşısınızda =) İzlerken James Cameron abimizin elinde bulunan mevcut şeyleri tekrardan geliştirip sunmasını takdır etmeden geçemedim.

Son olarak bir kaç daha not düşeyim ve yazımı artık bitireyim. Bana sorarsanız bu film'in çok rahat ikincisi çekilir. James Cameron abimiz bence sadece aha şimdilik çerez niyetine bunu alın biraz atıştırın afrodizyak etkisi yaratsın sizde benide rahat bırakın bende o sırada asıl bombamı yaratayım diyor bence gizliden bize. Hatta kafamda şimdiden bir kaç sahne canlanıyor bile. Benim kafamda T4 den Markus olarak yer etmiş baş karakter bir şekilde Na'vi bedeninden tekrar insan bedenine dönme gereksinimi duyucak ve bir şekilde bu yöntemi bulmaya çalışcaklar. Nedense böle bir sahne olabilceği düşüncesi içersindayim. James Cameron abimizinde Kurtlarla Dans temasından çakması bu film'i çekilcek ikinci film'e tamamen yıkacağı düşüncesindeyim. Çünkü bu film uzun lafın kısası 161 dk bence Na'vi ler böyledir, böyle avlanırlar, böyle yaşarlar, böyle iletişim kurarlar, dilleri budur vs... Bunu özetlemeye çalışmış. Aklıma gelmişken yaratılan dilinde hakkını yememek lazım. Duyduğum kadarıyla sıfırdan yaratılmış o dil. Yani cidden takdire değer bişi olduğunu düşünüyorum.

Burdan Avatar'ı IMAX izleyen arkadaşlara pek bundan söz etmemeleri rica eder, bizi azda olsa biraz anlamalarını ve cidden ne kadar sinirimizin bozulduğunu bilmelerini isterim =) İsyanımız tamamen AFM ve bunun gibi sinema salon şirketlerine. Lütfen üzerinize alınmayınız =)

User offline. Last seen 10 hafta 5 gün ago. Offline
Joined: 26/10/2009
Gönderiler:
Groups: None

ya türkiye'de 2 tane IMAX salonu var diye çok da laf edemicem aslında ben. mesela belçika'da hiç yok sanırım, danimarka'da bir tane var. italya'da bir ya da 2 tane olması lazım yine... aslında çoğu ülkede 1 tane var. türkiye'deki kaliteli olsa belki yine insanlar şikayet etmezdi ama türkiye gibi sinema geleneği pek sağlam olmayan bir ülkede iki tane salon olması bile enteresan bence. her ne kadar film sadece birine gelmiş olsa da...

User offline. Last seen 3 gün 19 saat ago. Offline
Joined: 11/02/2009
Gönderiler:
Groups: None

Bilgi olsun diye sölüyorum. Her iki IMAX salonda da Avatar oynuyor. Ben Türkiyenin sinema geleneğini bilmem. Ben sadece İzmirlimin sinemaya duyarlılığını bilirim. Kendi çevremden yola çıkarak çok rahatlıkla söleyebilirm ki Ankara ve İstanbula yapıp İzmiri pas geçiyorsan İzmirlim buna sessiz kalmaz. Emin ol benden daha sert tepkili insanlar var bu konuda.

Diğer ülkelerle kıyaslama yapmak da gereksiz buluyorum. Olur olmaz beni ilgilendirmez. Kendi kazançları ya da kayıpları veya duyarsızlıkları. Bu onlara kalmış.

Ayrıca ne gerek var IMAX izlemeye havası sezdim. Bunu da çok anlamsız buluyorum. Bu film'in zaten tüm espirisi maksiumum IMAX ya da minimum 3D izlemek. Yoksa söylediğim bir kurtlarla dans filmden farkı kalmıyor.

User offline. Last seen 21 saat 59 dak ago. Offline
Joined: 02/12/2007
Gönderiler:

türkiye gibi sinema geleneği pek sağlam olmayan bir ülkede iki tane salon olması bile enteresan bence. her ne kadar film sadece birine gelmiş olsa da...

Hahahaaa. Bak bu iyiymiş, acaba o diğer imax salonunda ne gösteriyorlar? Dabbe 2'yi mi?

User offline. Last seen 10 hafta 5 gün ago. Offline
Joined: 26/10/2009
Gönderiler:
Groups: None

hey allaam... IMAX'e ne gerek var gibi bişeyi nası çıkardın bilmiyorum valla. ben eindhoven'dan amsterdam'a gitmeyi düşünüyorum bir daha IMAX izlemek için. diğer ülkelerle karşılaştırma yapmak neden gereksiz onu da anlamadım. IMAX gösterimi için çok sayıda film çıkmıyor, bir salonun da maliyetinin çok fazla olduğunu düşünürsek (5 milyon dolar duymuştum, bilmiyorum, araştırmadım) türkiye'de ancak iki tane olması normal. itiraz ettiğim de bir şey yok benim. her yere yapsınlar ister ki, 81 ilde IMAX olsun bana mı dert sanki...

ayrıca benway, ankara'dakine gelmediğiyle ilgili bir şeyi ekşi'de ya da donanımhaber'de okumuştum. birileri gelmedi deyince de ankara'dakine gelmemiş mi diye araştırma ihtiyacı hissetmedim orası beni ilgilendirmediğinden.

off allaam, yanlış anlaşılmak nası bi beladır yahu!

User offline. Last seen 1 gün 18 saat ago. Offline
Joined: 20/01/2009
Gönderiler:

kavga etmeyin bakayım..aaa..junkie pimpirik'in derdi imax bulamamak. Gereksiz bir kızgınlık var bu yüzden üstünde.Sen üzerine alınma:)

User offline. Last seen 10 hafta 5 gün ago. Offline
Joined: 26/10/2009
Gönderiler:
Groups: None

bilemiycem:/ izmir'le derdim var gibi oldu resmen. 5 sene orda okudum halbuki ben, şubat'ta da geri döncem falan. garezim yok valla, seviyorum yani. yapsınlar yani de ticaret bu işler abi:/

neyse herkes burdayken bişey sorayım ben. aklımdan geçiyo bir süredir, 2 salonlu falan bir alternatif sinema salonu aklımda hep. türkiye'de gösterime girmeyen filmleri falan gösterse, avrupa, uzakdoğu veya amerikan bağımsız sineması falan. ya da şimdiki neslin sinemada izleyemediği eski klasikleri, mesela bir terminator'u, blade runner'ı ya da godfather'ı oynatsa arada... araştırdım bulamadım hiç. ne civarda oluyor bunların maliyeti ki:/ ya da hiç gelmemiş bi filmi getirmek ne kadara patlar bir salona?

User offline. Last seen 1 gün 18 saat ago. Offline
Joined: 20/01/2009
Gönderiler:

kar etmeyecegı ıcın pek ole salonlar bulmak mumkun degıl.Insanımız hala recep ıvedık tadında oldugu ıcın. Ama bır ara ızmırde dokuz eylul unıversıtesının fılm gosterımlerı vardı.baya guzel seyler gosterıyorlardı. Hala varmıdır bılmıyorum

User offline. Last seen 3 gün 19 saat ago. Offline
Joined: 11/02/2009
Gönderiler:
Groups: None

Aynı şekilde Ege Üniversitesininde var öle gösterimleri ama ayrıca bi sinema salonu olarak bende bilmiyorum. Ayrıca Junkie kızgınlığım sana değil. Biraz canım sıkıldı şu IMAX olayına. DrunkDevil da dile getirmiş. Bir yanlış anlaşılma yok. Relax =)

User offline. Last seen 10 hafta 5 gün ago. Offline
Joined: 26/10/2009
Gönderiler:
Groups: None

desem hala devam ediyo bildiğim kadarıyla ama sinema geleneği yok derken de bunu kastediyodum zaten ben:/ kar edemeyeceği için diyosun bak:/

User offline. Last seen 1 gün 18 saat ago. Offline
Joined: 20/01/2009
Gönderiler:

yanı gelısmekte olan bır ulkede bırının bu ısı yapabılmesı ıcın zaten halı hazırda para kazanıp bu ısı para kazancı beklemeden gonullu olark yapması lazım. Ya da desem gibi egıtım kurumu falan olması lazım. Tabı mılletın ac oldugunu dusunursek en son dusuneceklerı sey sınema olacaktır. Ben kendı adıma konusmadım zaten junkie. Yatırımcı mantalitesiyle konuşuyorum. Ve emin ol bende senin kadar isterdim öyle bir sinema

User offline. Last seen 21 saat 59 dak ago. Offline
Joined: 02/12/2007
Gönderiler:

DD, Desem'den bahsediyorsun ve evet devam ediyor. hem vizyon filmleri (geçen hafta inglorious basterds vardı misal) hem de gözden kaçmış, izmir il sınırlarına dahi uğramamış filmleri izliyorsun.

hafta içi akşam saatleri ve hafta sonu seansların doluluk oranı iyi fakat diğer zamanlar çoğunlukla boş.

Lakin 3,5 liralık biletler, arkada üniversitenin desteği olmasa orayı ne kadar ayakta tutar o da merak konusu.

User offline. Last seen 1 gün 18 saat ago. Offline
Joined: 20/01/2009
Gönderiler:

eh bende tam olarak aynı şeyi söylüyordum zaten benway

gokcer (doğrulanmamış)
Groups: None

IMAX'ın ne oldugunu bilmeyen arkadaslara söylüyorum.
Maliyeti oldukça yüksek oldugundan su an ülkemizde 2 tane var.
Çok şükür 10 gün önceden biletimi alıp hazır ettim. Yoksa yer bulmak ne mümkün ..

Bu salonda filmi izlemiş biri olarak tek söyleyecegim; Filmi izlemiyorsunuz direkt filmin içinde yasıyorsunuz. Konusuda gayet güzel.

Fırsat bulursan bir kac kez daha seyretmeyi düşünüyorum.

User offline. Last seen 22 saat 33 dak ago. Offline
Joined: 26/07/2008
Gönderiler:

Kendimi tekrar etmiş gibi olmak istemem ama tekrar bir şeyler söyleyesim geldi bunca IMAX IMAX deyince. Dediğim gibi benim gittiğim salon gerçek- full donanım bir "aymeks" idi ve hayatımda ilk defa bir "trii diiiğ" filme gittim. Üstelik filmin yönetmeni de bir sinema öğrencisi olarak örnek aldığım 1 numaralı yönetmen. Bütün bu beklentiler ve hazır ortama rağmen film beni benden almadı. Belçikalı arkadaş tren örneğini içerlemiş. Orada örneklediğim film dünyanın ilk sinema filmi sayılan "bir trenin gara gelişi". Lumiere kardeşlerden. İnsanlar hayatlarında ilk defa hareketli görüntü izliyor, karşılarındaki duvarda-perdede üstlerine gelen bir tren var ve salondakiler bundan o kadar etkileniyor ki oradan kaçıyorlar. Camron'un vaatleri ve hayatımda ilk defa trii dii, gerçeklik, gerçek boyut, bomba ile karşılaşacağım için mantık olarak benim de burnumun kanaması gerekiyordu. Olmadı. Öncelikle aymeks öyle abartıldığı kadar über yüksek çözünürlük değil, ikincisi trii dii olayı da beklediğim gibi bir şey değil. Sahte, sanal bir 3.boyut. Etkileyici ama bir devrim değil. Kamera hareketleri hala aynı hareketler, kadraj hala aynı kadraj. (oysa ben 3.boyut ile pan nasıl olur rüyalarımda düşlüyordum). Bu 3d sadece insaları sinema salonuna veya daha iyisi yeni sistemler satın almaya zorlar o kadar. Tabiki bir başlangıç bu, elbette sinema sanatına katkısı da olacaktır. Ve fakat filmin beni etkileyememesinin asıl nedeni boktan hikayesi..... Bir film 2 şeyden oluşur, içerik ve biçim. Biçim eyvallah, bombastik olmuş ama içerik... O kadar güzel malzemeler ile (bütün o detaylar, dizaynlar) böyle vasat bir yemek yapmak.. Yazık olmuş. Bildiğin kalıp Hollywood hikayelerinden. Dances with Wolves, Last Samurai vs vs çok örneği var. Ve işini de iyi yapan bir yapısı var. Bütün "matematiksel" numaralar çekiliyor, normal seyirci özdeşleşme yaşayıp, gerçek dertlerini birazlığına unutup filmin sonunda katarsis'e varıyor ve mutlu oluyor. "İyi" bir film izlediğini sanıyor. Sonra da film için kötü konuşunca kızıyor. Neyse, demek istediğim o ki benim için bir filmin iyi bir hikayesi olmak zorunda. Sinema'yı sanat yapan şey (sadece) efektler değil. Az önce tekrar "Shawshank Redemption"ı izledim ve sinema'nın ne olduğunu hatırladım. Hiç bir efekt, stilize numara, (aymeks...) ve kalıp hikaye kullanmadan da insalara etkileyici bir şekilde birşeyler söylenebiliyor..

Keşke James Camron'da bu filminde bunu başarabilseydi. İşte o zaman tüm zamanların en iyi bilimkurgu filmi olabilirdi.

Alozi na'vi dostu (doğrulanmamış)
Groups: None

Abicim siz filmi izlememissiniz konsunu hic anlamamıssınız ki..bu askerler paralı askerler ve gezegeni yok etmek diil amacları!! ordaki madeni keseye indirmek sadece..ordaki varlıklar yaratık olarak görülmüyolar zaten..dost canlısı yaratıklar onlar abi hem bitki delisi kadın bilim adamının na'vi lerle cekilmis fotoları vardı konteynırda..adamlar gaz bombası atıyolar köyden kacsınlar die siz uzaydan nükleer bomba atmalarını istiyosunuz..bence o gezegende ki ekosistem insan teknolojisinin nakadar kötü oldunu gösteriyo..bence dogayla yüzde yüz adaptasyon derim keske kuyruum olsada size binsem ;))

Misafir (doğrulanmamış)
Groups: None

ben filmi 1 hafta önce izledim.ve 3 boyutlu olarak tekrar izlemeyi çok istiyorum.film bence 10 üzerinden 10 verilecek bir film görsel olarak herkesi fazlasıyla doyurduguna eminim tabiki filmde bazı eksikler var ama ben yüzüklerin efendisi kralın dönüşüyle yan yana koyarım bu filmi kendi listemde herkesede tavsiye ederim.

Misafir2 (doğrulanmamış)
Groups: None

Bazı arkadaşlar ülkemizde 2 Imax sineması olduğunu yazmışlar doğru; fakat Avatar Imax 3D olarak sadece İstanbul İstinye Parkta var yanlış yöneldirmeyelim birbirimizi...
Ayrıca İzmir' e Imax gelmesi de harika olur...

User offline. Last seen 3 gün 19 saat ago. Offline
Joined: 11/02/2009
Gönderiler:
Groups: None

Kuzenim Ankarada okuyor ve kendisi IMAX salonda izledi filmi. Bu bilgiye dayanarak söledim. Yanlış yönlendirme yok.

User offline. Last seen 3 hafta 2 gün ago. Offline
Joined: 15/12/2009
Gönderiler:
Groups: None

Hicks'in yorumlarına ben de katılıyorum aslında. Filmin hikayesi bildik trükleri teker teker uygulamış. Hep söylerim zaten, holivud'tan adam gibi bir şey çık-maz... İşin içinde 500 milyon dolar gibi dudak uçuklatıcı bir bütçe olunca el mahkum, yapımcının dediği olur. Tüm bu filmin sıradan denebilecek hikayesi de bundan kaynaklı sanırım. Atıyorum mutsuz sonlu bir filme yapımcı hayatta izin vermez. Sana da klasik mutlu son kalır.

Ancak bu hikayenin böyle güzel anlatılması yine de yönetmenin becerisi olsa gerek. Başka bir yönetmenin elinde helva olurdu sanırım.

Ben filmi daha en baştan, "olm bu holivud filmi, ona göre" diye kendime tembihleyerek izlemeye başladım. Filmden de çok ama çok zevk aldım. 3 boyuttan değil, filmin kendisinden.

biri (doğrulanmamış)
Groups: None

ben de filmi bugün izledim. Filmin teknik tarafina söylecek söz bulamiyorum. cok iyi yapilmis. ztn benim de ilk 3 boyutlu filmim di..

icerigine gelince.
filmi almanca izledim, cevirisi, "zaten hep öyle olmaz mi, degerli bir seye sahip bi halk mi var, düsman ol ki, saldirman icin bir sebebin olsun" diye bir cümle gecti..
bu filmde saldiran, maden pesinde olan amerikan askeri olmasi size birsey cagristirmiyor mu?

Cesar (doğrulanmamış)
Groups: None

Star Wars konusu olsun çekimi,teknolojisi olsun sinema tarihinin en büyük yapıtlarından biri olabilir.Teknolojinin bütün nimetlerinden yararlanılıp muazzam görsellikte filmler çekilebilir.

Ama yaratıcılık kavramına geldiğimizde teknolojinin aradan çıkması gerekir bence.Bir çizimi bilgisayar yardımıyla 3D hale çevirmek,yaratıcılık değildir.

Sinema ekranına aktarıldığından dolayı bu örneği vereceğim.Yüzüklerin Efendisi.Yaratıcılığa dair en büyük ışık bu değilmidir?Hiç yoktan bir dünya,bir dil, bir çok ırk(mitolojiden esinlensede)yaratmak,değilmidir yaratıcılık.

Avatar filmide bıkmadan seyredeceğim,tekrar tekrar sıkıldıkça açıp karşısına geçeceğim filmler arasında yerini aldı..Çünkü içinde bu dünyadan bağımsız,farklı,şiirsel birşeyler yaratmak isteyen bir adamın sesleri var.

Farklı birşeyler yapıldı bu filmde..3D çekimi değil ama o farklılık.Hikayesi de değil.Yeni,başlı başına bir dünya yaratıldı.Irklarıyla,canlılarıyla,bitki örtüsüyle,diliyle.Filmi eğer bu yönüyle ele alırsak,Tolkien amcamızın Yüzüklerin Efendisi'nden sonra gelen en muazzam yapıtların arasına girer benim için.

Beklediğimin ötesinde bir filmdi benim için.İlk gün izlememin ardından bir daha izledim..2 gün sonra bir daha..Aynı görüntüye,perde de her defasında baktığımda farklı birşeyler görüyorum.Bu da beni her defasında daha da etkiliyor.

User offline. Last seen 2 hafta 5 gün ago. Offline
Joined: 25/09/2008
Gönderiler:

Geç kaldım yorum yazmakta ama olsun. Filmi izleyeli 1 hafta oluyor. İlk 3d deneyimimdi. "Real 3d" ile gittiğim filmde fark ettiğim şu oldu. Yönetmen abimiz pek 3d nimetlerinden faydalanmamış gibi geldi. Filmden önce reklamlarda bile daha çok 3d vardı(Daha çok 3d nasıl oluyorsa). Film sinema tarihinin bütün klişelerinden faydalanmış. bu hem iyi kötü. İyi yanı şu : Bu klişe sahneler akılda kalıcı olmuş. Kötü yanı ise şu : Arada eminim kırpılmış sahneler vardır, bundan dolayı bazı boşluklar mevcut ve harcadığınız 2 küsür saatin sonunda aklınızda klişe aksiyon sahneleri dışında pek bir şey kalmıyor. Fakat her şeye rağmen 2009'un sonunda güzel, ve bu yılın en farklı filmlerinden biri olmuş.

User offline. Last seen 9 hafta 6 gün ago. Offline
Joined: 17/12/2009
Gönderiler:

Avatar'ın bir üçleme olacağı söylentileri hakkında bilgisi olan var mı?

User offline. Last seen 1 hafta 2 saat ago. Offline
Joined: 26/10/2009
Gönderiler:

bence üçleme olmaması ya da olamaması için hiçbir neden yok! Nitekim malumunuz insanoğlu paragöz olduğu için, topyekûn saldırıya geçmeye şimdiden hazırlanmıştır bile!! :D

Allah insanoğlunu Na'vi canavarlarından korusun! :P

Misafir (doğrulanmamış)
Groups: None

Bana göre olağanüstü bir filmdi. Yeni bir gezegen yaratılmakla kalmamış farklı bir evrim sürecinin işlendiğide izleyiciye yansıtılmış nasıl dünyadaki tüm canlılar farklı olsada hepsinin 2 kol 2 bacağı var; Pandoradaki tüm canlılardada 4 kol 2 bacak var. navilerde değil belki ama sebebi estetiksel olabilir. Ben pek şaşalı cümle kuramam terim limitim kısıtlıdır o yüzden takılmayın betimlemelerime. Neyse anlatmak istediğim bence o kadar da banel değildi. Yaratıcılık güzeldi. Ve bence o dönerek uçan küçük ejderimsi kertenkeleler çok tatlıydılar XD ne güzel uçuyodu onlar öyle XD XD . o kırmızı dev ikran olayı süperdi. Sanki pokemon da ash mewtwo yu yakalamış gibi oldu. Acayip etki yarattı. Dedim kralsın 10 numara navisin çok pis heycanlandım. üzücü yanlarıda harbi hem insanlığımı sorgulattı hemde acıma hissi uyandırdı. halkın kırılmaya yüz tutması umutsuzluk insanların düşünceli kaçışları cesetleri bebekleri süper bir ambiyanstı çok etkileyiciydi. Ve tabiat ile canlılar arasındaki bağı gezegenin bir beyin niteliğinde sinirlerden oluşan bir altyapısı olması ilede yaratıcı bir gerçekliğe bağlanmıştı ki bu beni çok mutlu etti lakin ben mantıkçı bir insanımdır. Bence süper bir filmdi. bir de söylemeden edemicem navilerdeki o siyah dev panter gibi bir yaratık vardı o başta düşmandı ve sonra bizim kızı sırtına ladı ya kötülerin taraf değiştirip iyi olduu filmlere bayılıyorum. Nedense kötü karakterler hep tarz olur ve o tarz karakter iyilere geçince bi sempati oluyor içimde =)

haluk kuş (doğrulanmamış)
Groups: None

ben filmi henüz izlemedim istinye parkta ımax olarak izlemeyi düşünüyorum. Film konusunda herhangi bi tereddütüm yok çünkü söz konusu olan james cameron. Bu adam 12 yıl boyunca film yapmadan beklemiş terminatör3 başına geçmemiş terminatör4ün başına geçmemeiş yine reddetmiş. adam resmen kendini avatar için hazırlamış. yani diyeceğim odur ki filmi acımasızca eleştirmeyin. :)

Misafir (doğrulanmamış)
Groups: None

Sen bide gastelerdeki eleştirileri okusan dersin cücüğünü cıkarmısınız arkadaş bu ne böle patates salatası gibi . Artık eleştirmek için saçmalıyo millet. Güzel bi filmede güzel diyen bi eleştirmen çıksa dicemki mesleğini cozutmadan yapan biri aha. yahu bu filmden çıkarılcak sonuçlarda 10 saat siyaset yapmış böle bi eleştiri avatara gitti mi? neyse internette okunan en çok hangi gaste tahmin edersin girp bakarsın . Harika bi filmdi bence zevk almak içn izlemek lazım b*kunu çıkarmak için değil

User offline. Last seen 1 gün 18 saat ago. Offline
Joined: 20/01/2009
Gönderiler:

Bu arada şimdi farkettim dünyadaki tüm canlıların iki kol iki bacağı var ne demek yahu??:)

User offline. Last seen 21 saat 59 dak ago. Offline
Joined: 02/12/2007
Gönderiler:

filmi hala izlememiş olmama rağmen ben bile anladım ba..

arkadaş diyor ki "pandora ahalisi naviler dışında komple 4kol 4bacak. Biz nasıl ki 2 kol 2 bacak onlar da öyle." Bunu derken dikkat çekmeye çalıştığı husus şu: "yeni bir dünya yaratılmış da yapılan sadece yeni canlılar ve yer şekilleri değil, geçirdikleri evrim sürecine kadar detaylı çalışılmış."

User offline. Last seen 1 gün 18 saat ago. Offline
Joined: 20/01/2009
Gönderiler:

4 kol 4 bacak??benway seninde kafana güzel ha. Benim kastettiğim espri dünyada ki canlıların 2 kol 2 bacaklı değil 4 bacaklı olmasıydı:) Arkadaş her ne kadar güzel bir noktaya değinsede genel olarak hayvanların neden 6 bacaklı evrildiği bir soru işareti filmde. Yaratıkların isimlerini hatırlamıyorum ama devasa kaplanımsı amcalar oyunda gördüğümüz üzere 4 bacakla koşuyor kalan iki bacaklada vuruyor. Hadi onu anladık. Gayet mantıklı. Ama atımsı amcalar niye 6 bacaklı onu anlamadım. Darwine sorsak o 2 bacağın zaman içinde yokolması lazım.Yararsız gözüküyor. Ha estetik mi estetik o ayrı tabi.

User offline. Last seen 21 saat 59 dak ago. Offline
Joined: 02/12/2007
Gönderiler:

Efenim filmi izlemeden yazmıştım onu, yukarıda da belirttiğim üzre. Avatar, görsellik hariç diğer hiç bir yönden tatmin edici bir film olmadığı için "o neden öyle oldu, bu neden böyle oldu" çevresinde tartışasım, fikir üretesim hiç yok :)

User offline. Last seen 22 saat 33 dak ago. Offline
Joined: 26/07/2008
Gönderiler:

Ben zamanında bir belegesl izlemiştim, uzaylı varsa neye benzeyebilir diye. Gezegenlerin yapısını baz alarak hayal edyorlardı. Orda da mesela benim en dikkatimi çeken "hayvan"lardan biri, güçlü yer çekimi olan bir gezegnin buzul yapısında daha iyi hareket etsin, ağırlığını daha iyi dağıtsın diye 6 bacağı olan ayımsı bir hayvan vardı. Belki James Camron'da izlemiştir bunu =P Pandora'nın boyutlarını da kestiremiyoruz, ama madem bütün canlılar "devasa" o zaman bizimkinden daha büyük bir gezegen herhalde?! Gerçi bizimkinde de zamanında baya devasa kertenkeleler yaşamış ama. =P

Ayrıca filmi 2.kez izledim. Biraz daha beğendim çünkü bu sefer neyle karşılacağımı bilip, büyüük umutlarla izlemedim. Taş gibi film aslında. (diğer rakipleri ile karşılaştırınca?!) Etki bırakıyor. Baya alt metin olayına da girilebilir, elemanın avatar=yeryüzüne inan tanrı olayı vs.

Bir de henüz bitirmedim ama direk James Cameron'un elinden çıkma senaryoyu da okuyorum. Tahmin edin? Evet, filme göre daha iyi görünüyor. Jacke Sully'nin neci olduğunu, gezegendeki diğer insanların durumları vs daha derinleştiren sahneler var. Belli olmaz bakarsın "Director's Cut" ta eklerler bunları, seviniriz.

User offline. Last seen 21 saat 59 dak ago. Offline
Joined: 02/12/2007
Gönderiler:

"Güçlü yer çekimi çok ayak" teorisi filmde ters tepiyor. Hatırlarsan komutan amca hangarda mechasına binmeden göğüspress çalışırken bizim sully'ye "buralarda yerçekimi düşük, azıcık boşlarsan lapa gibi olursun yiğenim" tadında şeyler söylediydi.
Şimdi bu Pandora habitanının evrimsel sürecinde etkili olabilecek denli güçlü bir yerçekimi farkı varsa bunun etkileri 9,8N/kg'lik yerçekimine alışkın dünya insanlarının üzerinde de belli etkileri olmalı. Ve hatta bu sadece insanlar değil dünyaya göre kalibre edilmiş tüm alet edevatta da gözlenmeli.
Mesela ağır yer çekiminde makinelerin karşılaşacağı direnç daha fazla olacak, sürtünme kuvvetleri katlanacak dolayısıyla hoop arızalar artacak. Artı silahların ayarları değişmeli vs. Düşük yerçekiminde mermiler hedeften sapabilir?
Ben tüm bu Pandora'daki "yaradılış" mevzusunun belli uzmanlara danışılarak değil, keyfi yapıldığını düşünüyorum.
Cameron abinin de "kutuların saplarından, atların nefes alış şekline kadar herşeyi ince ince düşündük" söylemini ise gülümsemeyle karşılıyorum.

User offline. Last seen 23 saat 30 sn ago. Offline
Joined: 16/12/2008
Gönderiler:
Groups: None

filmi yeni seyredebildim, geç kaldığım içinde tüm alıcılarımı kapatmıştım. Gazete, dergi, internet avatar ile ilgili hiçbirşey okumadım.

* burdaki tüm yorumları da şimdi okudum. benimle en yakın düşünen kişinin "Pimpirikis" olduğunu söyleyebilirim.
* avatar= dances with wolves(kurtlarla dans) upgrade olmuş.
hele avatarın köye giriş sahnesi :) kızılderililerden bir-iki tanesi elemana aha şimdi geçirecek dedim içimden.
bakın bana "kızılderili" dedirtti film. 2154 yılında, başka bir gezegende Na'vi lerin apaçiler gibi nara atması şartmıydı allah aşkına :P
* birçok mevzu fantezi kitabı, MMO kilişesi olmuş malesef. Örn, Ejderha sürücüleri de ejderhalarıyla derin bir bağ kurarlar, ejderhada binicisini seçmelidir. Online oyunlarda pet'ler tame edilir v.s ( son cümle ing ve çok itici oldu biliyorum :P)
* ormandaki hayvanların her biri dünyadaki bir hayvanı anımsatmadı mı size? gergedan, yırtıcı kaplan vs. dolayısı ile orjinal bir evren yaratıldığını düşünmüyorum.star wars u örnek gösteren arkadaşlara söyleyeceğim "jabba the hut" size bizim dünyamızdan birşeyi çağrıştırıyor mu? ama Kashyyyk de wookiler km lerce yükseklikteki /vurgu:"dev ağaç" larda yaşıyorlar :)
* fiş tak bitki ve hayvan networküne bağlan fikrini acayip tuttum, sadece saçtan değilde kuyruktan yapılsa daha iyi olurmuş :))

yine de bayıldım filme, 3-5 kere daha seyrederim. Avatar 7-8 çekilsin onlarıda seyrederim.

User offline. Last seen 21 saat 59 dak ago. Offline
Joined: 02/12/2007
Gönderiler:

Sonunda ben de dün gece itibariyle filmi izleyenler kervanına katılmış oldum. filmin 3. haftasında bilet bulabilmek için hala daha 3 gün öncesinden rezervasyon yaptırmak gerekiyor. Bu da filmin gişede ne yöne doğru gideceğini kestirmek için kenara not alınması gereken bir veri. -Diğeri, filmden hemen sonra sarfedilen "ben bu filme kesin bi daha giderim" repliği-

Avatar, 3d muhabbeti olmasa gidilecek, izlenecek film değil. (Nedenleri yukarıda sıralanmış tekrarlamaya lüzum yok) Filmin ilk yarısında benim için en ilginç an, perdede beliren "gözlük tak!" uyarısından sonra çıkan animasyonun 3. boyuta geçişiyle hemen önümdeki sırada oturan adamın kafasının üstünde dönmeye başlayan topun varlığı oldu.

daha önce Dinozorlar dergisinin verdiği 3 boyutlu dinozor resimlerinden gayrı 3d tecrübesi olmayan -ve ne beklemesi gerektiğini bilmeyen- biri için hakikaten şahaneydi.

İkinci yarı da savaşıydı, gerilimiydi vs harala gürele ile geçti. En azından çıkarıp çıkarıp saate bakmak gerekmedi.

Neticede Avatar, stüdyoları böylesi yüksek maliyetli 3d filmlere yatırım yapma konusunda ikna etmesi açısından hayırlı. Hepsi de zaten o.

User offline. Last seen 3 gün 19 saat ago. Offline
Joined: 11/02/2009
Gönderiler:
Groups: None

Sırf merakdan soruyorum. Köpek gelip topa vurduğunda sözünü ettiğin gibi ön sıranda oturan adamın kafasının üstünde dönmeye başlayınca sinema salonundakiler gaza gelip bir alkış bir haykırış kopardılar mı Benway =) ? Bizim salon kendinden geçmiş o sırada nihoohohohohohoo =)

User offline. Last seen 21 saat 59 dak ago. Offline
Joined: 02/12/2007
Gönderiler:

Heheee, valla ben o anda o kadar etkilendim ki salonun neresinde ne olup bittiğinin farkında değildim. Ama film boyunca izleyicilerden mısır kıtırtıları dışında bir ses, tepki duymadım. Bi tek Recep İvedik 3 fragmanında gülüşmeler oldu ahah

Yorum görüntüleme seçenekleri

Yorumların gösteriminde tercih ettiğiniz şekli seçiniz ve değişiklikleri "Ayarları kaydet"e tıklayarak kaydediniz.

Yeni yorum gönder

Bu alanın içeriği gizlenecek, genel görünümde yer almayacaktır. If you have a Gravatar account, used to display your avatar.
Mollom CAPTCHA (play audio CAPTCHA)
Type the characters you see in the picture above; if you can't read them, submit the form and a new image will be generated.